Escola Escolàpies Sostenible Sabadell

Escolàpies

Sostenible

A Escolàpies estem compromesos amb el medi ambient, és per això que dins el nostre Projecte de Sostenibilitat del Projecte VOL que compartim totes les Escolàpies de Catalunya, València i Balears, duem a terme un seguit d’accions en línia amb l’Agenda 2030 i els ODS.

Coneix totes les accions!

Escolàpies

Escola Sostenible

Un dels àmbits d’actuació del Projecte VOL de la Fundació Escolàpies és l’escola sostenible, amb l’objectiu de convertir les 10 escoles que la formen en centres sostenibles econòmicament, socialment i mediambientalment.

Actualment hi ha diverses actuacions que ja s’han portat a terme:

1. Auditoria energètica

Una de les primeres accions que s’està realizant és una avaluació energètica de tot l’edifici per part d’un equip d’experts , per tal de conseguir edificis eficients energèticament.

Les inversions d’infraestructura actuals i del futur més proper estan prioritzant tots aquests aspectes de millora.

2. Les nostres accions

Plaques solars

fotovoltaiques

Instal·lació de diverses plaques solars que ens permeten fer un significatiu estalvi energètic mensual, reduir les emissions de CO₂ i generar energia verda per a l’autoconsum.

Estalvi anual conjunt

Una decisió responsable

L’energia generada per les nostres instal·lacions és equivalent a:

1.091.304

kg de carbó

55.312.510

kg en cotxe elèctric

1.206.463

kg de CO₂

arbres plantats

Climatització

d’aules

Apostem per la millora de la confortabilitat d’alguns espais de l’escola amb la seva climatització per aconseguir temperatures adients tant a l’estiu com a l’hivern. Aquestes mesures de climatització s’estan realitzant en coherència amb l’avaluació energètica de l’edifici. Necessitem estar bé a les classes i respectar el planeta al mateix temps!!!

A més a més, ens hem proposat que les 10 escoles siguien Escoles Verdes i/o més Sostenibles: totes tenim ja el procès en marxa!

Totes aquestes intervencions reafirmen el compromís mediambiental i de sostenibilitat de l’escola i de la Fundació Escolàpies.

Sostenible

Consulta la nostra

Visita els nostres

Vols

saber més?

Agenda 2030

i els ODS

Els ODS són disset objectius de caràcter ambiental, social i econòmic que guien la implementació de l’Agenda 2030. Tots els objectius estan molt relacionats: per avançar en un cal avançar també en d’altres. Volen ser unes fites concises, fàcils de comunicar, orientades a l’acció i aplicables a tots els països.

Els ODS incideixen en cinc esferes d’importància crítica de l’Agenda, les anomenades 5 P:

Persones (People)

Posar fi a la pobresa i la fam en totes les seves formes i assegurar la dignitat i la igualtat de totes les persones. En aquest apartat s’engloben els ODS següents:

ODS 1. Fi de la pobresa; ODS 2. Fam zero; ODS 3. Salut i benestar; ODS 4. Educació de qualitat; ODS 5. Igualtat de gènere

Planeta (Planet)

L’Agenda 2030 pretén protegir els recursos naturals del planeta i combatre el canvi climàtic per assegurar un ambient digne per a les generacions futures:

ODS 6. Aigua neta i sanejament; ODS 12. Producció i consum responsables; ODS 13. Acció pel clima; ODS 14. Vida submarina; ODS 15. Vida d’ecosistemes terrestres

Prosteritat (Prosperity)

Assegurar que tothom pugui gaudir d’una vida pròspera i plena en harmonia amb la natura. Aquí s’inclouen:

ODS 7. Energia neta i assequible; ODS 8. Treball decent i creixement econòmic; ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures; ODS 10. Reducció de desigualtats; ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles

Pau (Peace)

Fomentar societats pacífiques, justes i inclusives és essencial per a l’Agenda 2030:

ODS 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Aliances (Partnership)

Implementar l’Agenda 2030 a través d’aliances globals sòlides:

ODS 17. Aliança per assolir els Objectius

Pla d’adequació

del Departament

Des del Departament conviden a totes les escoles a fer un seguit de millores per adequar els nostres centres i, revertir així, la nova situació climàtica.

Aquí podriem destacar algunes de les mesures que proposen amb les seves icones etc.